PENGUASAAN ISTIQOMAH DALAM KEHIDUPAN

Friday 15 July 2011

PANDANGAN NEGATIF BARAT TERHADAP ISLAM (SIRI KEDUA)

1. MEMUSNAHKAN KELUARGA MUSLIM
Impian mereka yang jahat itu tidak hanya terhenti kepada individu sahaja, bahkan juga kepada meruntuhkan kerukunan institusi keluarga muslim. Sistem kekeluargaan umat barat hari  ini  telah  jauh terpesong dari landasan kemanusiaan dan hakikat hidup sebenar. Mereka hanyut dibawa arus jahiliyah moden yang memusnahkan segala rupa bentuk pemikiran dan aksi kehidupan mereka seharian. Sistem kekeluargaan mereka telah punah-ranah dan kebanyakan remaja mereka lebih suka hidup bebas di antara pasangan masing-masing. Akibatnya, timbul pelbagai gejala yang tidak dapat dibendung lagi. Untuk mengatasi masalah tersebut, tokoh-tokoh sosiologi mereka telah memikirkan cara-cara mengatasi masalah tersebut, di antaranya ialah:

1.1. Perancang Keluarga
 Sebenarnya perancang keluarga dilakukan dengan pelbagai cara, termasuk dengan memakan pil, suntikan, menggunakan kondom semasa bersetubuh, alat pencegah hamil dalam Uterus (I.U.D), memakai diafragma, buih spermisidal, penarikan keluar zakar dan lain-lain. Tujuan sebenar perancang keluarga ialah untuk membendung kelahiran anak hasil dari hubungan seks. Perkara ini telah menolak konsep kekeluargaan yang mana di antara tujuan manusia dalam perkahwinan ialah ingin melahirkan zuriat supaya ianya dapat mewarisi kehidupan umat manusia. Kalaulah perancang keluarga dilakukan oleh semua manusia di atas dunia ini nescaya akan pupuslah makhluk manusia, yang ada hanyalah bintang dan tumbuhan sahaja. Perancangan keluarga ini juga adalah untuk membendung masalah seks bebas supaya tidak melahirkan anak daripada hubungan luar nikah. Mereka memperalatkan Pertubuhan Hak Asasi Manusia untuk mengatasi dan membendung kelahiran manusia yang sedang meningkat, dengan memberi alasan bahawa wujudnya di sana ketidakseimbangan di antara keperluaan manusia seperti makanan atau lain-lain dengan bilangan manusia yang bertambah dari tahun ke setahun. Sebenarnya, musuh-musuh Islam tidak mahu bilangan umat Islam bertambah ramai di atas dunia ini dan dengan mereka mewujudkan peraturan tersebut, mereka dapat mewujudkan imbangan di antara umat Islam yang sememangnya menjadikan kutukan mereka.

1.2. Kahwin Percubaan (Trial Marriage)
Pasangan tersebut hidup bagaikan suami isteri tetapi mereka belum berkahwin. Setelah mereka rasakan secucuk dan boleh hidup sebagai sepasang suami isteri barulah mereka kahwin. Perkara ini berlaku kepada bintang bola sepak terkenal Deigo Maradona yang berkahwin setelah mendapat dua orang anak. Kalau mereka merasakan lebih suka hidup seperti pasangan kekasih tanpa proses perkahwinan, perkara tersebut bukan menjadi suatu keaiban dan kesalahan bagi mereka bahkah ianya menjadi suatu pendekatan untuk dihayati. Hal ini berlaku kepada bintang filem terkenal iaitu Farrah Fawcett dan Ryan O'neal yang hidup bersama di bawah ikatan kekasih selama 17 tahun tanpa berkahwin. Hasil perkongsian hidup bersama itu melahirkan seorang anak bernama Redmond 12 tahun.

1.3. Tukar-menukar Pasangan Suami Isteri
Gejala sosial yang berlaku di barat telah mengubah keagungannilai kemanusiaan dan kerukunan rumahtangga. Perkahwinan tidak lagi dianggap sebagai suatu tuntutan penting yang disuruh dalam ajaran agama, bahkan mereka boleh hidup tanpa berkahwinan dengan pasangan hidup masing-masing. Kadang-kadang perkahwinan itu pula tidak dibina di atas suatu keyakinan yang mutlak, mereka bebas bertukar-tukar pasangan suami isteri dengan saudara mereka ataupun dengan sesiapa sahaja yang mereka sukai. Isteri bebas meniduri sesiapa sahaja di kalangan suami saudara mereka dan begitu pula si suami bebas meniduri isteri saudara mereka. Kadang-kadang mereka berempat bertukar-tukar isteri di dalam suatu bilik memperkosa isteri saudara mereka masing-masing. Biasanya perkara ini perkara di dalam suatu upacara tertentu di kelab-kelab, festival dan sebagainya. Kemanusiaan mereka telah punah-ranah dan tiada lagi erti nilai. Keadaan yang berlaku itu menarik minat musuh-musuh Islam untuk cuba mengalirkan kehidupan seperti ini ke dalam sistem kekeluargaan dan perundangan Islam. Sebahagian besarnya mereka telah berjaya melaksanaan cita-cita jahat itu melalui gejala sosial yang kronik sekarang dan kebanyakkan mereka yang terpengaruh ialah kaum remaja.

1.4. Permanian Berhadas
Maksud permanian berhadas ialah seorang wanita boleh mengandung dengan dimasukkan air mani mana-mana lelaki yang disukai ke dalam rahimnya dan cara ini boleh dilakukan sama ada wanita tersebut sudah kahwin atau belum kahwin. Akhbar The News of The World yang masyhur di London keluaran 8hb. Januari, 1978 telah memuatkan kisah seorang wanita mengandung  secara permanian beradas dengan dibantu oleh seorang doktor di London. Air mani yang digunakan dalam proses itu ialah air mani doktor yang merawatnya.   Jamce Hetherington pada tahun 1971 berumur 31 tahun dan suaminya Jucly serta anak mereka yang berusia 5 tahun hasil dari proses permanian berhadas mendakwa beliaulah orang pertama yang mendapatkan anak secara permanian berhadas.Islam mengharamkan sekeras-kerasnya proses mendapat anak melalui cara tersebut kerana ianya boleh menyebabkan kemusnahan baka keturunan dan penentuan hak milik harta pusaka.

Sekian, wassalam

Al Faqir Ila ‘Afwi Rabb

Lutpi Mustafa El-Batnani

No comments:

Post a Comment